• Aktuality
  • Osobní profil
    • Profesní kariéra
    • Projekty a reference
  • Publikační činnost
    • Víte, že...
    • 100+1 WS
    • Články v tisku
    • Ke stažení
  • Veřejné prezentace
    • Přednášky
    • Semináře
    • Kurzy
    • Ke stažení
  • Poradna
    • FAQ - Otázky a odpovědi
  • Aktuality
  • Osobní profil
    • Profesní kariéra
    • Projekty a reference
  • Publikační činnost
    • Víte, že...
    • 100+1 WS
    • Články v tisku
    • Ke stažení
  • Veřejné prezentace
    • Přednášky
    • Semináře
    • Kurzy
    • Ke stažení
  • Poradna
    • FAQ - Otázky a odpovědi
By CSW

Víte, jaké otázky si máte položit před zavedením ISO 9001:2015?

  • Vytisknout
  • E-mail
View Comments

Od října 2015 se certifikuje podle normy ISO 9001:2015. Jaké otázky si máme položit před přechodem na novou normu ISO 9001:2015?  Zde jste na správné adrese.

Začněte důkladnou přípravou!  Je důležité promyslet změny související s přechodem na nový systém managementu. Pro každou organizaci mohou mít očekávané změny odlišný dopad v kontextu s jejími cíli a podnikatelskými záměry. Následující otázky napomohou manažerům lépe porozumět konceptu nové normy:

  • Jsou požadavky na změnu systému kvality v souladu se záměry týkajícími se rozvoje organizace?
  • V jakém rozsahu bude požadována podpora vrcholového vedení při zavádění nových požadavků?
  • Jak velkou zátěž bude představovat přechod pro celou organizaci?
  • Je vedení organizace přesvědčeno, že změna bude pro budoucí podnikání přínosem?
  • Jsou určeny priority a cíle uspořádání nového modelu řízení organizace?
  • Máme k dispozici zdroje, nezbytné pro efektivní fungování nového systému?

O významu změn svědčí náročnější přístup ISO 9001:2015 k vedení organizace, kdy opouštíme klasické příručky a směrnice v šanonech, a získáváme více prostoru pro zabezpečení trvale udržitelného podnikání. To může pro vrcholové vedení představovat několik nových příležitostí:

  • Odpovědný leadership – vedení má vést organizaci transparentně, spolehlivě a s nadhledem.
  • Strategie udržitelného podnikání – vedení má brát v úvahu potřeby důležitých partnerů, především vlastníci oceňují udržitelný růst organizace.
  • Zvažování rizik a příležitostí – vedení má uplatňovat myšlení založené na rizicích v celém systému managementu.
  • Hodnocení výkonnosti – základem procesního řízení bude propojení cílů, strategických iniciativ a výkonového reportingu.
  • Úspěšné zavádění změn - nové zkušenosti a náměty budou vedením dotahovány do praktických výstupů.

Autor: Milan Trčka

 creative commons

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 3.0 Česká republika License.

blog comments powered by DISQUS back to top
  • Předchozí
  • Další
CSS Valid | XHTML Valid | Top | + | - | reset | RTL | LTR
Copyright © Baseline 2019 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
YJSimpleGrid Joomla! Templates Framework official website
Víte, že...